.

Το πιο όμορφο και πιο αναγνωρισμένο νεοελληνικό άγαλμα: Η Kοιμωμένη του Χαλεπά. Ο θρήνος για τη 17χρονη κοπέλα

 

 

Φιλοτεχνήθηκε τη δεκαετία 1880 και τοποθετήθηκε στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών.

Το γλυπτό παρουσιάζει την μόλις 17χρονη Σοφία Αφεντάκη ξαπλωμένη πάνω σε ένα μαξιλάρι και με το αριστερό της χέρι να κρατάει έναν σταυρό πάνω στο στήθος.

Ουσιαστικά, φιλοτεχνεί το ολόσωμο πορτραίτο μιας ζωντανής κοπέλας που έχει μόλις αποκοιμηθεί.

 

Θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα τέχνης ανάμεσα στα γλυπτά του Α' Νεκροταφείου Αθηνών καθώς και ένα από τα πιο καθοριστικά έργα για τη φήμη του γλύπτη Χαλεπά.

Η ίδια απεβίωσε από φυματίωση στις 17 Δεκεμβρίου 1873.

Ο θείος της, εύπορος άντρας της εποχής, παραγγέλνει στον Γιαννούλη Χαλεπά να φιλοτεχνήσει ένα ταφικό μνημείο για την όμορφη κόρη.

 

Το θλιβερό αυτό γεγονός του πρόωρου θανάτου της νεαρής Αφεντάκη, στάθηκε η αφορμή για την δημιουργία του τρίτου κατά σειρά αριστουργήματος του Χαλεπά και ίσως του πιο αναγνωρισμένου νεοελληνικού αγάλματος, αυτό της «Kοιμωμένης του Χαλεπά».