.

Το βλέμμα μίσους του Ναζί Γιόζεφ Γκαίμπελς όταν συνειδητοποιεί ότι ο φωτογράφος είναι Εβραίος

 

 

Ο Alfred Eisenstaedt τράβηξε αυτή τη φωτογραφία του Joseph Goebbels, υπουργού προπαγάνδας του Τρίτου Ράιχ, κατά τη διάρκεια της διάσκεψης της Κοινωνίας των Εθνών το 1933.

Το βλέμμα και η στάση του υψηλόβαθμου Ναζί οφείλεται στη συνειδητοποίηση ότι ο φωτογράφος ήταν Εβραίος.

Το μίσος στο βλέμμα του είναι εμφανές.

Ο Joseph Goebbels ορίστηκε από τον Χίτλερ ως επικεφαλής της Προπαγάνδας του Ράιχ, αρμόδιος δηλαδή για τον Τύπο, τις κινηματογραφικές ταινίες, τη Ραδιοφωνία και την Εθνική Παιδεία.

 

Άρχισε να διοργανώνει τις γνωστές του μαζικές εκδηλώσεις, στα πλαίσια των οποίων, σαν ομιλητής, συνοδευόταν στην αίθουσα από φρουρούς και σημαιοφόρους.

 

Ο Γκαίμπελς, ικανός να ξεσηκώνει και να οδηγεί τις μάζες, περιφρονούσε πάντα τους ακροατές του και έμενε έκπληκτος με το πόσο εύκολα μπορούσε να ασκηθεί έντονη επιρροή στους ανθρώπους γενικώς.

 

Γράφει σχετικά, το 1928, στο άρθρο του στην εφημερίδα Der Angriff:

 

Τι θέλουμε στην Βουλή
Θα μπούμε στο Ράιχσταγκ για να εφοδιαστούμε από το οπλοστάσιο της δημοκρατίας με τα όπλα της.

Θα γίνουμε βουλευτές για να εξουδετερώσουμε το πνεύμα της Βαϊμάρης χρησιμοποιώντας το ίδιο.

Εάν η δημοκρατία είναι τόσο ηλίθια ώστε να μας δώσει το ελεύθερο, και μάλιστα και βουλευτική αποζημίωση για αυτό, είναι θέμα δικό της.

... Κάθε νομικό μέσο μάς είναι ευπρόσδεκτο για την ανατροπή των σημερινών καταστάσεων.

Εάν πετύχουμε στις εκλογές να βάλουμε εξήντα έως εβδομήντα αγκιτάτορες του κόμματος στα διάφορα κοινοβούλια, μελλοντικά το ίδιο το κράτος θα εξοπλίσει και θα υποστηρίξει οικονομικά τον αγώνα μας.

... Και ο Μουσολίνι είχε μπει στο κοινοβούλιο. Κι όμως δεν άργησε να οργανώσει την πορεία προς τη Ρώμη.

... Ερχόμαστε ως εχθροί!

Όπως ο λύκος που πέφτει σε κοπάδι προβάτων, έτσι ερχόμαστε.

Τώρα δεν είστε πλέον μεταξύ σας!

Και δε θα έχετε μεγάλη χαρά με εμάς!

 

Οι Ναζί ήταν σε άνοδο στη Γερμανία, καθώς και ο αντισημιτισμός που διακήρυσσαν.

Ο εβραίος φωτογράφος Alfred Eisenstaedt κατάφερε και μετανάστευσε στις ΗΠΑ, όπου πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του ως επιτυχημένος φωτογράφος για το περιοδικό Life.

 

Η συγκεκριμένη φωτογραφία του Eisenstaedt για το Life ήταν η αποτύπωση ολόκληρης της φασιστικής νοοτροπίας σε ένα πρόσωπο.